De stad of de provincie… waar voel jij je thuis?

17 februari 2022

 

Waar voel jij je het meest op je plek? Is dit in de gezellige drukte van de  stad of voel jij je meer thuis in een  meer landelijke en dorpse woonomgeving?

Beide type woonlocaties hebben hun eigen voordelen en nadelen, maar hoe jij daar naar kijkt is afhankelijk van jouw persoonlijke vestigingsidentiteit. De drie factoren die jouw specifieke voorkeur voor een woonlocatie beïnvloeden zorgen ervoor dat jij jezelf ofwel als ‘stadsmens' ofwel als ‘provinciaal’ typeert.

De onderwerpen:

Inspiratie

9 koopsignalen van kijkers herkennen tijdens je open huis

28 maart 2024

Door het herkennen van 9 koopsignalen van kijkers tijdens een bezichtiging of de Open Huizen Dag, kun je als verkoper het verkoopproces positief beïnvloeden. Van uitgesproken enthousiasme tot fluisterende gesprekken en het afzonderen in specifieke ruimtes; dit soort verschillende signalen onthullen de mate van interesse van de kijkers. Door deze subtiele hints te herkennen en te interpreteren, kun je als verkoper de interesse van potentiële kopers peilen en hen begeleiden naar de volgende stap in hun aankoopproces, terwijl je zelf de controle behoudt en de regie voert over de verkoop van jouw woning. De 9 koopsignalen waar je op kunt letten als verkoper: Ze vertellen het Ze kraken je huis af (ook dit kun je positief benutten) Ze vragen naar de opleveringsdatum Ze vragen naar de prijs Ze zijn nerveus Ze blijven ‘plakken’ Ze richten het alvast in Ze zonderen zich af Ze fluisteren

Verkooptip video's … Ook voor de Open Huizen Dag!

03 april 2024

Wil jij je huis of appartement beter verkopen? Ontdek mijn videoserie met schijnbaar eenvoudige, maar uiterst effectieve verkooptips (YouTube Shorts). Met deze tips kun je direct aan de slag om succesvol je woning te verkopen.

Hoe verlagen van je vraagprijs met de Kaasschaafmethode je verkoop saboteert

06 februari 2023

  Als je de verkoop van je huis of appartement niet wil vlotten, kun je de vraagprijs verlagen. Vaak doen verkopers dit in de hoop dat ze hiermee een nieuwe doelgroep bereiken of om opnieuw onder de aandacht te komen. Dit verlagen gebeurt over het algemeen in kleine stapjes, ook wel de ‘Kaasschaafmethode’ genoemd. Door de prijs stukje bij beetje te laten zakken hopen de verkopers nog voldoende onderhandelingsruimte over te houden om toch nog tot een ‘mooie’ verkoopprijs te komen. In deze video wordt duidelijk dat verkopers die de Kaasschaafmethode toepassen, zichzelf voor de gek houden. Je ontdekt hoe ze met deze strategie de waarde van hun te verkopen huis ondermijnen waardoor ze uiteindelijk te vaak een driedubbel verlies moeten incasseren.  


Alle inspiratie