home     over mark

Mark Teeuwissen

Mijn naam is Mark Teeuwissen, ik ben makelaar in woongeluk.

Ooit ben ik de makelaardij ingestapt omdat ik vond dat de makelaars, die betrokken waren bij het afwikkelen van de nalatenschap van mijn vader, veel te makkelijk over het geld van een ander praatten en weinig empathie toonden voor onze persoonlijke situatie. Ik had het gevoel dat dit veel beter kon, menselijker vooral.

Niet lang na mijn opleiding tot makelaar opende ik mijn eigen kantoor. In de tien jaar makelaarschap die volgden ontdekte ik dat klanten bij het zoeken naar een ander huis eigenlijk op zoek zijn naar meer woongeluk. Het kopen of verkopen van je huis is niet alleen een zakelijke transactie van stenen. Het gaat over woonbeleving, je ergens thuis voelen. Inzicht in wat je precies zoekt en wat het beste bij jouw situatie past, is dus van cruciaal belang bij het zoeken naar een nieuwe woning. Daarom maak ik in mijn rol als makelaar mensen bewust van hun eigen kennis en kracht bij het verkopen van hun huis en het aankopen van hun nieuwe woonplek. 

Ik heb aan den lijve ondervonden hoeveel impact het heeft als je je ergens niet thuis voelt. Jaren geleden verhuisde ik zelf, zonder mij bewust af te vragen of deze andere woonplek wel bij mij zou passen. Ik werd er doodongelukkig. Nadat ik naar mijn oude stek terugverhuisde, ben ik gaan onderzoeken wat mensen gelukkig maakt in hun huis en directe woonomgeving. De belangrijkste conclusie die ik kan trekken is dat zelfbewustzijn en eigen regie, over je huis en directe woonomgeving, een sleutelrol spelen bij het ervaren van woongeluk.

Met dit gegeven voor ogen ontwikkelde ik een nieuw verkoop- en aankoopmodel waarbij bewoners zelf veel invloed kunnen uitoefenen op de grote stap die ze gaan maken. Dit is niet alleen goedkoper, maar zorgt er ook voor dat mensen veel bewuster omgaan met het kiezen van hun woonplek. In mijn boek ‘Je eigen huis verkoop je zo!’ deel ik mijn visie en strategieën hierover. 

De afgelopen jaren ben ik mij steeds meer gaan verdiepen in woongeluk en ontwikkelde ik een nieuwe theorie: ‘De Sleutel naar Woongeluk’, over het hoe en waarom van je ergens thuis voelen. Uit dit gedachteoed vloeide de WoonGelukScan voort. Met deze scan kun je meten hoe het met je woongeluk gesteld is in je huidige woonsituatie en waar je nog aan zou kunnen sleutelen om je woongeluk te vergroten.  Dit maakt mij een ander type makelaar dan gebruikelijk. Door mijn klanten een instrument te bieden waarmee ze weloverwogen keuzes kunnen maken, maak ik de kans dat ze zich ergens echt thuis gaan voelen aanzienlijk groter. 

Ik deel mijn visie en strategieën actief in podcasts, vlogs, blogs en workshops over het verkoopproces van je woning en woongeluk. Mijn doel is dat iedereen zich thuis gaat voelen in zijn huis en woonomgeving. Want een gelukkig leven begint bij een fijn thuis.

Biografie

Mark Teeuwissen Makelaardij

Van 2004 tot 2016 is Mark werkzaam als zelfstandig gecertificeerd register makelaar, met een kort uitstapje onder de vlag van een andere makelaar.

 

Vanaf 2016 kiest Mark weloverwogen zijn eigen koers en begint zijn makelaardij nieuwe stijl. De focus ligt op een coachende rol naar klanten, waarin hij expertise faciliteert op het gebied van innovatieve verkoop- en aankoopstrategieën en kennis over woongeluk. Hij begeleidt zijn klanten naar bewuste keuzes in hun wooncarrière waardoor de kans op een fijn thuisgevoel aanzienlijk groter wordt dan via de gebruikelijke makelaarsroute. 

 

Met ingang van 2020 bevestigt Mark zijn onderscheidende aanpak als makelaar door de naam van zijn makelaardij te veranderen in ‘Makelaar in Woongeluk’

 

Innovator en schrijver

Mark ontwikkelt in 2016 een nieuw businessmodel voor de makelaardij waarin verkopers meer eigen regie in het verkoopproces nemen en de makelaar, als verkoopexpert, een coachende rol aanneemt. Deze innovatieve methode wint steeds meer terrein in de makelaardij. Hij deelt zijn strategie in het boek: ‘Je eigen huis verkoop je zo!’ 

 

In 2020 verdiept Mark zijn revolutionaire kijk op wonen met de lancering van het e-book ‘Sleutel naar Woongeluk’. Hij ontwikkelt een WoonGelukScan waarmee gemeten kan worden hoe het met het woongeluk gesteld is in de huidige woonsituatie. Uitgangspunt is: meten is weten. Als je weet wat goed bij je past kun je betere, bewuste keuzes maken en vergroot je je kans op meer woongeluk.

Inspirator

Via vlogs op facebook en youtube inspireert Mark veel mensen op het gebied van woongeluk in huis en de directe woonomgeving. Via het kanaal ‘Gelukkig in Huizen’ maakt Mark (potentiële) dorpsgenoten enthousiast voor de eigen woonplaats.

 

Met de podcast ‘Sleutel naar Woongeluk’ bereikt Mark een breed publiek dat geïnteresseerd is in woongeluk. Iedere aflevering neemt hij, samen met experts en ervaringsdeskundigen, een ander aspect van de kunst om van je huis je thuis te maken onder de loep.

 

Met interactieve workshops over verkoopstrategieën en woongeluk helpt Mark mensen de beste keuzes maken in hun wooncarrière met als resultaat: een fijn huis om in thuis te komen.

Vanuit zijn bijzonder kijk op wonen heeft Mark de afgelopen jaren honderden kopers en verkopers met succes gecoacht tijdens de voorbereiding van de verkoop of aankoop van hun woning. Door het inzetten van de door hem ontwikkelde WoonGelukScan kan hij een uniek persoonlijk woongelukprofiel genereren waardoor hij volledig op maat kan adviseren.

Zijn drive en enthousiasme zijn aanstekelijk. Door zijn eigen ontworpen methode ‘Sleutel naar Woongeluk’ laat hij kopers en verkopers op een andere manier naar de woningmarkt kijken.

Met podcasts, vlogs, workshops en coachsessies inspireert hij een breed publiek om bewuste woonkeuzes te maken waardoor het woongeluk van zijn volgers vergroot.

Verkopers kunnen hun huis gemakkelijker verkopen als zij zelf de regie in handen houden, stelt Mark. In zijn praktische boek ‘Je huis verkoop je zo!’ legt hij uit welke factoren van belang zijn bij het succesvol verkopen van je eigen huis.

 

Na jaren onderzoek naar wat mensen gelukkig maakt in hun huis en directe woonomgeving schreef Mark het e-book ‘Sleutel naar Woongeluk’ waarin hij lezers bewust wil maken van hun eigen invloed op woongeluk en inzicht geeft in het hoe en waarom van je ergens thuis voelen.   

“...een innemend en fijn gesprek, waar ik ook op andere terreinen mijn voordeel kan doen.”

Erik

“Mark was enthousiast, wij kregen energie van hem. Adviezen kwamen als spraakwater.”

Renske

“Tja, dit alles is te danken aan het enthousiasme en de enorme kennis van Mark”

Victor